Unity

author
1 minute, 13 seconds Read

Unity

Vhodné je Unity se učit pomocí tutoriálů a šablon projektů.

Engine má dvě možnosti a to hry 2D nebo 3D.

Založíme nové projekt:

Vytvoříme nový projekt 3dhraTest

Každá třída v C# je potomkem nějakého objektu.

V Unity je vše potomkem Game Objectu.

Výchozími objekt jsou:

Main Cammera

Directional Light

Přidejte objekt Plant:

Objekty můžeme přejmenovat. Např. Plant na Země.

Můžeme přidat nový materiál, který obarví zem.

V dolním okně vidíme průzkumnk našeho projektu a vidíme záložku Assets.

Můžeme vytvořit vlastní složku

A do ní dát nový materiál s 3D objektem:

Přidání 3D Cube:

Spousta věcí je v Unity hotových. Např. fyzika. Není třeba vynalézat kolo.

Spusťme projekt:

Co musím navěsit na krychli, aby měla hmotnost?

Důležité je, že můžeme vlastnosti měnit i za běhu hry.

To je strašně dobrá vlastnost, že mohu měnit za běhu různé vlastnosti. To mohu dělat velmi bezpečně. Když hru zastavím, tak tyto změny za běhu hry se neuloží. To je pro roztržité lidi velice užitečné.

Modré tlačítko naznačuje, že hra běží. Takže pozor na změny a jejich ztrátu.

Zkusme to udělat trošku zajímavější:

Napsat komentář